Kristýna Hörnerová

Bachelor's thesis

Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů

Neuromarketing and its influence on consumer shopping behavior
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je oblast neuromarketingu a jeho vlivu na nákupní chování spotřebitele. Práce je rozdělená do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o teoretických východiskách dané problematiky a jeho významu, anatomii lidského mozku, limbickém systému, vybraných neuromarketingových metodách měření a etice z hlediska neuromarketingu. Druhá kapitola je zaměřená na analýzu využití neuromarketingu …more
Abstract:
The subject of this thesis is the area of neuromarketing and its influence on consumer purchasing behaviour. The thesis is divided into four chapters. The first chapter discusses the theoretical background of the subject and its importance, the anatomy of the human brain, the limbic system, selected neuromarketing measurement methods and ethics in terms of neuromarketing. The second chapter focuses …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 8. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 9. 2022
  • Supervisor: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.
  • Reader: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.