Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů – Kristýna Hörnerová
Kristýna Hörnerová
Bachelor's thesis
Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů
Neuromarketing and its influence on consumer shopping behavior
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je oblast neuromarketingu a jeho vlivu na nákupní chování spotřebitele. Práce je rozdělená do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o teoretických východiskách dané problematiky a jeho významu, anatomii lidského mozku, limbickém systému, vybraných neuromarketingových metodách měření a etice z hlediska neuromarketingu. Druhá kapitola je zaměřená na analýzu využití neuromarketingu …moreAbstract:
The subject of this thesis is the area of neuromarketing and its influence on consumer purchasing behaviour. The thesis is divided into four chapters. The first chapter discusses the theoretical background of the subject and its importance, the anatomy of the human brain, the limbic system, selected neuromarketing measurement methods and ethics in terms of neuromarketing. The second chapter focuses …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 8. 2022
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/uowoj/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2022
- Supervisor: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.
- Reader: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HÖRNEROVÁ, Kristýna. \textit{Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2022. Available from: https://theses.cz/id/y5frzr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Aplikování neuromarketingových metod na prodej produktů v OXO Bubble tea
Jan Maryško -
Marketingový průzkum kupního chování v oblasti přípravků na redukci hmotnosti
Veronika Alexová -
Marketingový průzkum kupního chování v oblasti přípravků na redukci hmotnosti
Veronika Alexová -
Marketingový průzkum trhu se spodním prádlem v ČR
Simona Hokrová -
Vliv marketingové komunikace na spotřebitelské chování
Eva Uhrinová -
Chování spotřebitele na konkrétním trhu
Marko Malach -
Nákupní chování vybraného spotřebitelského segmentu mládeže
Petra Sudolská -
Psychologie chování spotřebitelů při výběru fitness oblečení
Kristýna Brychová