Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.

Doctoral thesis

Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition

Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Abstract:
Moje disertační práce se věnuje autonomnímu učení a jeho vlivu na strategie učení se jazykům a na metakognici. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry podpora autonomie v univerzitním prostředí, jmenovitě v kurzu English Autonomously (EA), ovlivňuje u studentů jejich používání strategií učení se jazykům a jejich metakognitivní povědomí. <P> Jako teoretický rámec pro uchopení autonomie používám …more
Abstract:
ím posunem u studentů jsou ty, na kterých stojí samotný kurz a které jsou principy autonomního učení. <P>
Abstract:
My dissertation deals with autonomous learning and its influence on language learning strategies and metacognition. The aim of the study was to find out to what extent the support of autonomy in the university context, namely the English Autonomously (EA) course, influences students´ use of language learning strategies and their metacognitive awareness. <P> I use constructivism, self-determination …more
Abstract:
ich are the principles of autonomous learning. <P>
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 11. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 3. 2021
  • Supervisor: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
  • Reader: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta