Analýza vnímání privátních značek na českém trhu – Michaela Jannová
Michaela Jannová
Bachelor's thesis
Analýza vnímání privátních značek na českém trhu
Abstract:
Bakalářská práce prostřednictvím dotazníkového šetření srovnává povědomí o privátních značkách a značkách výrobců. Analýza hodnotí kvalitu privátních značek, snaží se dokázat, že i když jsou levnější než značky výrobců, na kvalitu výrobků to nemá žádný vliv. Dále odmítá představu, že privátní značky by byly zatracovány, nebo dokonce byly vhodné pouze pro nižší vrstvu společnosti. Kvalita je vnímaná …moreAbstract:
The bachelor's thesis, based on a questionnaire survey compares awareness of private labels and brands of manufacturers. The analysis evaluates the quality of private labels and tries to prove that even though they are cheaper than manufacturers' brands, this has no effect on the quality of the products. Furthermore, I refuse the idea that private labels would be rejected or even suitable only for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/iz8zs/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2021
- Supervisor: Ing. et Ing. Nikola Sagapova
- Reader: Ing. Adéla Pražáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JANNOVÁ, Michaela. \textit{Analýza vnímání privátních značek na českém trhu}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2021. Available from: https://theses.cz/id/y88iqp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Consumer Perception of Tesco Private Labels in the Czech Republic
Alina Valetova -
Market Penetration of Private Labels in the Czech Republic and Slovakia
Barbora Hegyiová -
Private Labels
Zuzana Kolmačková -
Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v České republice
Andrea Daďová -
Spotřebitelský pohled na privátní značky v retailu
Simona Kmochová -
Privátní značky používané v retailu
Jan Jungwirth -
Důvěra zákazníků v privátní značky potravin na českém maloobchodním trhu
Kateřina Katrňáková -
Privátní značky v obchodním řetězci COOP a potenciál pro jejich rozvoj.
Radek Kurc