Michaela Jannová

Bachelor's thesis

Analýza vnímání privátních značek na českém trhu

Abstract:
Bakalářská práce prostřednictvím dotazníkového šetření srovnává povědomí o privátních značkách a značkách výrobců. Analýza hodnotí kvalitu privátních značek, snaží se dokázat, že i když jsou levnější než značky výrobců, na kvalitu výrobků to nemá žádný vliv. Dále odmítá představu, že privátní značky by byly zatracovány, nebo dokonce byly vhodné pouze pro nižší vrstvu společnosti. Kvalita je vnímaná …more
Abstract:
The bachelor's thesis, based on a questionnaire survey compares awareness of private labels and brands of manufacturers. The analysis evaluates the quality of private labels and tries to prove that even though they are cheaper than manufacturers' brands, this has no effect on the quality of the products. Furthermore, I refuse the idea that private labels would be rejected or even suitable only for …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. et Ing. Nikola Sagapova
  • Reader: Ing. Adéla Pražáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích