Mgr. Veronika Strnadová

Master's thesis

Učení v pohybu u dětí s ADHD na 1. stupni ZŠ

Learning trought the use of physical activitis
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje zejména na žáky s ADHD na 1. stupni základní školy a způsob, jak jim usnadnit výuku v běžné třídě s pomocí učení v pohybu. V teoretické části je podána charakteristika osobnosti dítěte mladšího školního věku, potřebou hry a pohybu v jejich životě. Dále problematika ADHD a edukace žáků s touto poruchou, vysvětlení pojmu učení, učební styly, aktivizující výukové metody a stručným …more
Abstract:
This thesis is about children with ADHD in primary school and about the way how we can improve the lessons by learning in motion. In the theoretical part is characterization of children´s personality, game and movement in their life. Futher on problems of ADHD and education children with this disorder, the explanation of learnig, learning styles, activation learning methods and Framework Education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Daniela Jonášová
  • Reader: doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta