Didaktické využití hraného historického filmu Alexander Veliký – Bc. Pavel Jakubec
Bc. Pavel Jakubec
Diplomová práce
Didaktické využití hraného historického filmu Alexander Veliký
Didactic application of the motion picture Alexander the Great
Anotace:
Diplomová práce se zabývá uplatněním hraného historického filmu jako didaktického prostředku ve výuce dějepisu. Jejím cílem je historicky analyzovat hraný film Alexander Veliký, didakticky analyzovat dva výukové obsahy Řecko pod nadvládou Makedonie a Helénismus, na základě výběru didakticky uplatnitelných sekvencí navrhnout dvě modelové hodiny a ověřit předpoklad, že poznání žáků prostřednictvím použité …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the application of historical motion picture in teaching history. It is aimed to historically analyse the motion picture Alexander, to didactically analyse the topic Greece under Macedonian rule, to choose passages which are didactically applicable to propose two lessons and to verify a presumption that pupils' cognitive process will be more concrete, effective and comprehensive …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/t2zrv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 5. 2012
- Vedoucí: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
- Oponent: prof. PhDr. Pavel Otmar Krafl, Dr.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství dějepisu pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
1. Animovaný film versus hraný film 2. Kam s ním? - kreslený animovaný film
Jitka SVOZILOVÁ -
Film jako živý organismus: Modely spolupráce mezi zásadními departmenty produkce a režie u hraného filmu v prostředí českém a v prostředí zahraničních zakázek
Juliana Rychlíková -
1. Teoretická část: Historický film a jeho vývoj, kontexty historického filmu ve vnímání (současného) diváka 2. Praktická část: Bílé noci, hraný film, délka minimálně 20 min., režie
Jonáš Vacek -
Východní fronta druhé světové války a hraný film po přelomu tisíciletí - didaktické využití v hodinách dějepisu
Jan MIČAN -
Nonverbal communication: gestures in a feature film and speech acts
Kateřina KUBATÍKOVÁ -
Kolektivizace venkova a český hraný film; Reflexe problematiky kolektivizace v české kinematografii
Veronika Flajžíková -
1. Teoretická část: Mladý režisér na prahu 21. století: Filmový materiál nebo digitální technologie? 2. Praktická část: a) Hraný film, 15 minut, digital - režie b) Hraný videoklip, 3:10 minut, 8mm - režie c) Hraný videoklip, 3:40 minut, digital - režie
Jiří VÁGNER -
Český film na prodej: product placement v hraných koprodukcích České televize v letech 2013-2015
Zuzana Kubánková