The Language of Health and Fitness Websites for Women – Bára CHAJLAZOVÁ
Bára CHAJLAZOVÁ
Bachelor's thesis
The Language of Health and Fitness Websites for Women
The Language of Health and Fitness Websites for Women
Abstract:
The aim of this thesis it to analyse the language of health and fitness websites for women, mainly with regard to communicative strategies. The work is divided into two parts - the theoretical and the practical. The theoretical part focuses on the description of websites and blogs and describes certain communicative strategies which authors may use to engage their readers and to evoke a sense of belonging …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat jazyk fitnessových webových stránek pro ženy, a to převážně z hlediska komunikačních strategií. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou webových stránek a blogů a dále popisuje určité komunikační strategie, kterými mohou autoři své čtenáře upoutat a vyvolat v nich pocit sounáležitosti k určité skupině …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Magdalena Hanusková
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
CHAJLAZOVÁ, Bára. The Language of Health and Fitness Websites for Women. Ostrava, 2019. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Marketingová komunikační strategie firmy
Bohdana Anna Šafranová -
Tvorba komunikační strategie pro uvedení nového produktu na trh
Lucie Baušová -
Komunikační a marketingové strategie módního průmyslu na Pražském trhu.
Jan Zagvozkin -
Tvorba komunikační strategie pro uvedení nového produktu na trh
Veronika Smolová -
Marketingová komunikační strategie firmy Greisi
Natálie Guňková -
Marketingová komunikační strategie fotbalového klubu
Petr Galuška -
Analýza komunikační strategie politických aktérů na Facebooku se zaměřením na populistickou rétoriku
Jan Singer