Ing. Petra Ondroušková

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of Advertising
Abstract:
V bakalářské práci se věnuji problematice regulace reklamy, konkrétně zde řeším zakázané reklamy, kde tvůrci reklamy se pohybují mnohdy až za hranicemi zákona. Na jedné straně se zabývám reklamou z marketingového pohledu a zároveň zde uvádím i právnické hledisko. V teoretické části se věnuji obecnému popisu a vymezení jednotlivých pojmů, které s touto problematikou souvisí. V praktické části uvádím …more
Abstract:
In my bachelor thesis, I focus on the issue of regulation in the advertising industry, where I pay special attention to several cases of commercials, which were banned by regulation as a result of their creators’ crossing the line between legal and illegal advertising practices. On one hand, I look into advertising from the marketing point of view and at the same time, I also consider it from the legal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 10. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Eva Ondřejová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication