Interní a externí image politické značky - případová studie TOP 09 – Bc. Tomáš Svoboda
Bc. Tomáš Svoboda
Master's thesis
Interní a externí image politické značky - případová studie TOP 09
Internal and External Image of a Political Brand - The Case Study of TOP 09
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá interní (členové strany) a externí (veřejnost) image politické značky TOP 09. Odhaluje nejčastější asociace spojované se značkou a identifikuje mezery (GAPs), které mezi oběma druhy image vznikají ve vnímání její osobnosti. Zodpovídá rovněž otázku, zda má blízkost vztahu k politické značce vliv na to, jak kriticky je její osobnost hodnocena. Disponuje taktéž teoretickým …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the issue of the internal (party members) and external (the public) image of the TOP 09 political brand. The thesis reveals what associations the brand most frequently evokes, and it identifies the GAPs that are formed between the two types of image, as the brand’s personality is perceived. It also answers the question as to whether one's affiliation with a political …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m3qeo/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 1. 2014
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
City branding of Beijing and Shanghai: Brand associations among stakeholders
Dingyi Yu -
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
Consumer perception of the dermo cosmetics brand in the Czech Republic, Slovakia, and Hungary: case study L´Oréal Vichy
Nikola Lomenčíková -
Politický Brand. Analýza mentálních map vnímání značky "Evropská unie" prvovoliči
Lukáš Pazourek -
Osobnosti značek českých politických stran
Petr CHLUBNA -
Analýza vnímání osobnosti značky Strana svobodných občanů očima straníků a sympatizantů
Leoš Horák -
Osobnosti značek českých politických stran
Petr CHLUBNA -
Identita a image značky Strany zelených pohledem jejího vedení, její členské základny a veřejnosti
Lukáš Havlík