Ing. Milan Klugar

Bachelor's thesis

Efektivní segmentace portfolia potenciálních zákazníků a souvislost s určenými cíly společnosti. Význam segmentace a volba kritérií segmentace dle zaměření a vize společnosti

Effective segmentation of a potential customer's portfolio corelated with a company's goals. The significance and selection criteria for segmentation directed by the vision of the company
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou segmentace zákazníků. V jednotlivých částech kapitol zjišťujeme proč je segmentace tolik důležitá, jaké nám přináší výhody, co vše je nutné proto udělat. V první části bakalářské práce se orientujeme především na druhy segmentací a na jejich přínos. Další část je zaměřena především na praktický pohled a zabývá se jednotlivými příklady segmentace z praxe …more
Abstract:
This Bachelor’s degree thesis deals with questions of segmentation of consumers. In the separated parts of chapters, we are finding out why is the segmentation too important. what are the advantages of segmentations and what we have to do for it. In the first part of this thesis, first of all we are focused on types of segmentations and what are the main goals of segmentation. Other part is oriented …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ing. Miloslav Vaňák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní