Využití prvků dramatické výchovy při výuce studentů střední školy – Bc. Martina Váchová
Bc. Martina Váchová
Master's thesis
Využití prvků dramatické výchovy při výuce studentů střední školy
Using Drama with Secondary School Students
Abstract:
Diplomová práce Using Drama with Secondary School Students se zabývá využitím technik dramatické výchovy ve výuce angličtiny, přičemž důraz je kladen na výuku středoškoláků. V první kapitole jsou popsány výhody a nevýhody používání dramatiky ve výuce a dále je zde uvedeno několik praktických rad vztahujících se k zavádění dramatických postupů do hodin angličtiny. V kapitole druhé jsou shrnuty výsledky …moreAbstract:
The Diploma thesis Using Drama with Secondary School Students explores the use of drama techniques in teaching foreign languages, with focus on secondary school students. The first chapter deals with advantages and disadvantages of using drama in teaching English and offers some practical tips on how to implement drama into lessons. The second chapter provides an overview of the current state of the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/grd0u/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Using Authentic Literature with Teenagers
Petra Rozbrojová -
Developing Young Learners’ Speaking Fluency Through Authentic Tasks
Bára Půčková -
The Employment of Fantasy Literature as a Tool for EFL Learning
Eva Svobodová -
The Implementation of Authentic Listening Materials at a B1+ Level EFL Class
Katrin Jongepierová -
Čtenářská gramotnost ve výuce chemie na střední škole
Lucie Kopicová -
vybrané techniky dramatické výchovy jako nástroj reflexe divadelního díla
Hana Kábrtová -
Metody a techniky dramatické výchovy ve vybraných předmětech primárního vzdělávání
Krystyna VYBRANĚCOVÁ -
Drama versus Theatre in Education
Dita Pisková