Markéta Kohnová

Master's thesis

Marketing of non-profit organisations

Marketing neziskových organizací
Abstract:
Marketing v neziskových organizacích, jako nedílná součást obchodní strategie a plánu, vždy představoval jedno z klíčových témat. V neziskových organizacích však stále přetrvává určitá zdrženlivost k tomuto tématu a marketing je obvykle vnímán jako něco nepotřebného či dokonce jako plýtvání často omezených finančních prostředků. Tato práce je reakcí na tento náhled a naopak pojednává o důležitosti …more
Abstract:
Marketing has always been a key subject in commercial organisations, being an integral part of the business strategy and plans. In the non-profit sector, there is still a reticence towards the subject, often seen as either unnecessary or even a waste of the often very limited financial resources. As a reaction to that, this work discusses the importance and use of marketing in non-profit organisations …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2009
  • Supervisor: Zuzana Khendriche Trhlínová
  • Reader: Lucie Hrusová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/8987

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Hospodářská politika a správa / Regionalistika a veřejná správa