Bc. Lucie Hampejsová

Bachelor's thesis

Persvaze a její prostředky v současné marketingové komunikaci

Persuasion and Its Tools in Contemporary Marketing Communication
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje persvazivních techniky v současné marketingové komunikaci s důrazem na koncepty představené v dílech Roberta Cialdiniho. Práce se zaměřuje na identifikaci a analýzu přesvědčovacích strategií používaných v marketingových kampaních a zároveň zkoumá jejich etičnost vůči spotřebiteli. V rámci analýzy jsou zkoumány vybrané reklamní kampaně z různých odvětví a následně identifikovány …more
Abstract:
This bachelor thesis analyses persuasive techniques in contemporary marketing communication with an emphasis on the concepts introduced in the works ofRoberto Cialdini. The thesis focuses on the identification and analysis ofpersuasive strategies used in marketing campaigns while examining their ethicality towards the consumer. The analysis examines selected advertising campaigns from different industries …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: M.Sc. Mirela Moldoveanu, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní