Die Förderung der Fertigkeit Sprechen im DaF-Unterricht – Bc. Kateřina Edrová
Bc. Kateřina Edrová
Master's thesis
Die Förderung der Fertigkeit Sprechen im DaF-Unterricht
The Development of Speaking Skills in the GFL Class
Abstract:
Diploma Thesis deals with development of speaking skills in teaching German as a foreign language in pupils of junior secondary middle schools in the Czech Republic. The theoretical part delineates the importance of the speaking skills in several methodical concepts at first, further the attention is focused on the speaking skills generally, their contents and aim at A1 level according to CEFR, and …viacAbstract:
Diplomová práce se zabývá rozvojem mluvních dovedností ve výuce němčiny jako cizího jazyka u žáků na druhém stupni základních škol v České republice. V teoretické části je nejprve nastíněn význam mluvní dovednosti v různých metodických konceptech, dále je věnována pozornost mluvní dovednosti obecně, jejímu obsahu a cílům na úrovni A1 dle SERR a především pak možnostem jejího rozvoje. Praktická část …viac
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/d2nnm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2015
- Vedúci: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Homework in English Language Teaching at Secondary School
Martin Štěrba -
Task-Supported English Language Teaching at the Glass Art School in Kamenický Šenov
Ilona Husáková -
The Usage of Arts and Crafts in English Language Teaching at Primary School
Martina Sigmundová -
Teaching English to Gifted Pupils in Lower Secondary School
Zuzana Hladíková -
Online Collaborative Work in EFL Classes at Lower-Secondary School
Barbora Babičová