Ing. Veronika Šilhanová

Bachelor's thesis

Etické limity reklamy

Ethical limits in advertising
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je poukázat na přítomnost pro spotřebitele z etického hlediska nebezpečné reklamy a nutnost regulace takové reklamy v zájmu zachování svobody jednotlivce a fungování společnosti. Práce se zabývá významem a rolí reklamy a etiky v dnešní společnosti. Dále také rozebírá podoby manipulativní a klamavé reklamy na hranici etiky a objasňuje, jakým způsobem jsou tyto v rozporu s …more
Abstract:
The goal of this Bachelor thesis is to highlight the presence of unethical advertising which is dangerous for consumers and the need to regulate such advertising in order to preserve the freedom of individuals and a normal functioning of the society. The work deals with the importance and role of advertising and ethics in today society. Further it also describes various forms of manipulative and misleading …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2010
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní