Přímá volba prezidenta ČR v kontextu předvolebních průzkumů – Eva Chromcová
Eva Chromcová
Bachelor's thesis
Přímá volba prezidenta ČR v kontextu předvolebních průzkumů
Direct presidential election in the Czech Republic in the context of pre-election polls
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá statistickou analýzou výsledků volebních modelů u přímé volby prezidenta v roce 2023. V práci je provedena analýza časových řad výsledků volebních modelů agentur zabývajících se průzkumy veřejného mínění v České republice, které byly prováděny během roku 2022 a před samotnými volbami v lednu 2023, a srovnání s reálným výsledkem prezidentských voleb. Dále je provedena …moreAbstract:
Bachelor's thesis is on statistical analysis of the results of election model before direct presidential election in Czech Republic in 2023. Thesis includes an analysis of the time series concerning election model made by agencies for public opinion in the Czech Republic and comparison with the result of direct presidential election. Those election models were done within 2022 and in January 2023. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2024
- Supervisor: Ing. Radka Procházková, Ph.D.
- Reader: Pavla Hošková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHROMCOVÁ, Eva. \textit{Přímá volba prezidenta ČR v kontextu předvolebních průzkumů}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2024. Available from: https://theses.cz/id/ynfqrm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Public Administration and Regional Development - Šumperk
Theses on a related topic
-
Využití mystery shoppingu pomocí agentury: případová studie pro trh v Pobaltí
Klára Bochňáková -
Představuje arsen hrozbu pro vinaře hospodařící v rizikové oblasti?
Klára Matějcová -
Marketingová komunikace cestovní agentury s hotely
Sabina Řehová -
Public relations jako nástroj firem na budování pozitivního veřejného mínění
Hana Chmelíková -
Public Relations jako možný prostředek k manipulace s veřejným míněním
Petr Šťastný -
Public relations vybrané neziskové organizace
Veronika Hašková -
Public relations jako nástroj ovlivňování veřejného mínění
Ondřej ZAPSKÝ -
Public relations vybrané neziskové organizace
Adam Rapák
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights