Chudoba ve světě v českém vzdělávacím kurikulu – Bc. Ondřej Kovář
Bc. Ondřej Kovář
Bakalářská práce
Chudoba ve světě v českém vzdělávacím kurikulu
World poverty in Czech education curriculum
Anotace:
Problém chudoby je jedním z nejzávažnějších globálních problémů. Na formování představ a názorů o chudobě má zásadní vliv školní výuka. Cílem práce je analýza reprezentace chudoby v českých učebnicích zeměpisu. Hlavní metoda této práce je založena na porovnání „odborného“ a „vzdělávacího“ obrazu chudoby, tedy odborných poznatků o příčinách a rozšíření chudoby s informacemi předávanými žákům v učebnicích …víceAbstract:
In 21st century, poverty remains one of the most serious global issues. The formation of ideas and opinion about poverty is strongly affected by school education. The objective of the thesis is to analyze the representation of poverty in Czech geography textbooks. The main analytical method is based on the comparison of „academic“ and „educational“ representation of poverty, that is information about …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 1. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/eqfhu/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 2. 2018
- Vedoucí: RNDr. Petr Daněk, Ph.D.
- Oponent: RNDr. Mgr. Pavel Doboš
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasarykova univerzita
Přírodovědecká fakultaBakalářský studijní program / obor:
Geografie a kartografie / Historie
Práce na příbuzné téma
-
External Just Transition An Assessment of the External Socio-Economic Effects of the EU Climate Policy in the Case of Moldova
Judith Gerhalter -
The Style of Secondary School Textbooks (Analysis of Czech textbooks of English in reflection of past and future)
Jindra Bromová -
Analysis of Cultural Aspects of Anglophone Countries in English Language and Geography Textbooks
Pavlína Malíková -
The style of textbooks (analysis of primary/secondary school /university textbooks)
Renata Březinová -
An Analysis of Practical English Textbooks for Nursing Students
Veronika Soldánová -
Teaching the System of English Tenses at Lower Secondary Schools: A Comparative Analysis of Selected Czech and English Textbooks
Lenka PTÁČKOVÁ -
NATO and Cyber: Content Analysis of Alliance’s Strategic Concepts and Summit Declarations
Michaela Prucková -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová