Bc. Jaroslava Dolejší

Bachelor's thesis

Etické aspekty v marketingové komunikaci

Ethical Aspects in Marketing Communication
Abstract:
Práce pojednává o etice a marketingové komunikaci. V teoretické části práce vysvětluje a popisuje marketing, marketingovou komunikace a etiku, včetně jejího vliv na každodenní život a marketingovou komunikaci. V aplikační části sleduje rozhovory se třemi generacemi obyvatel České republiky. Dotazníky byly kvalitativní a zkoumaly vnímání marketingu a jeho etických aspektů. Následně byly rozhovory rozebrány …more
Abstract:
This thesis is about ethics and marketing communication. In Theoretical part, thesis explains and describes marketing, marketing communication and ethics. It is also talking about its influence on everyday life and marketing communication. In Applicational part, there are interviews with three generations of inhabitants of Czech republic. Interviews were qualitative and they researches how marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2019
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ph.D. Vadim Semenenko, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní