Image Segmentation with Classifier-based Weak Supervision – Bc. Zuzana Moravčíková
Bc. Zuzana Moravčíková
Bakalářská práce
Image Segmentation with Classifier-based Weak Supervision
Image Segmentation with Classifier-based Weak Supervision
Anotace:
Segmentačné modely sú v súčasnosti veľmi presné ak sú trénované na veľkom množstve anotovaných dát. Problémom však je, že anotácia veľkých segmentačných datasetov je nákladná a časovo náročná úloha. Táto práca navrhuje novú metódu, ktorá umožňuje semantickú segmentáciu sady tried, pričom len pre niektoré triedy sú dostupné anotácie na úrovni pixelov. Tento prístup redukuje potrebu drahých anotácií …víceAbstract:
Semantic segmentation models today are very accurate when trained on large annotated datasets, but collecting pixel-level mask annotations is very expensive and time-consuming. To overcome this challenge, this thesis proposes a novel partially supervised approach for semantic segmentation, designed to segment a set of classes when only a subset has pixel-level annotations. This thesis contributes to …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qmtfx/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 6. 2023
- Vedoucí: doc. Mgr. Bc. Vít Nováček, PhD
- Oponent: RNDr. Filip Lux
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasarykova univerzita
Fakulta informatikyBakalářský studijní program / obor:
Informatika / Informatika
Práce na příbuzné téma
-
Impact of Data Quality on Deep Learning Algorithms in Computer Vision
Vlastimil Martinek -
Long range computer vision for robotics
Michal Jankovič -
Výběr vhodných metod z oblasti Computer Vision pro klasifikaci a identifikaci prvků uživatelského rozhraní
Jan Bosák -
Learning Strategies for Introverted Learners Aimed at Online Learning
Kateřina Muchová -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
E-LEARNING: In-class and on-line learning materials and their influence on pupils' motivation and engagement
Eva Martin