Veronika Tlamsová

Master's thesis

Aplikace marketingu v činnosti politických stran a osobností - efekt trumpismu v politickém marketingu

Application of marketing in the actions of political parties and personalities – the effect of Trumpism in political marketing
Abstract:
Diplomová práce zkoumá efekt trumpismu v politickém marketingu. Tento efekt je nejprve zkoumán na politické kampani Donalda Trumpa v prezidentských volbách ve Spojených státech v letech 2016 a 2020. Poté je výzkum soustředěn na kampaně tří vybraných politických stran do Evropského parlamentu v roce 2019. Těmito stranami jsou – Fidesz (Maďarsko), Reform UK (Velká Británie) a SPD (Česká republika). Cílem …more
Abstract:
This master’s thesis examines the effect of Trumpism in political marketing. This effect is first examined on the US presidential elections’ campaign of Donald Trump in 2016 and 2020. Then the research focuses on the campaigns of three selected political parties for the election into the European Parliament in 2019. Those policitical parties are – Fidesz (Hungary), Reform UK (Great Britain) and SPD …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 9. 2021
  • Supervisor: Jana Boučková
  • Reader: Jitka Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84784