Strategická aliance jako zdroj konkurenční výhody – Bc. Alžběta Vondráčková
Bc. Alžběta Vondráčková
Diplomová práce
Strategická aliance jako zdroj konkurenční výhody
Strategic alliance as a source of competitive advantage
Anotace:
Diplomová práce se zabývá vlivem strategických aliancí na konkurenceschopnost členských podniků. V teoretické části práce je vymezeno pojetí strategické aliance, faktory úspěchu strategické aliance a v literární rešerši je zkoumán vliv strategických aliancí na konkurenceschopnost podniku v podobě konkrétních přínosů. Cílem práce je zjistit, zda a jaké přínosy pro konkurenceschopnost podniků přináší …víceAbstract:
This paper covers the topic of competitiveness in strategic alliances of SMEs. The literature review deals with the theoretical background of strategic alliances, presents success factors of strategic alliances and researches the impact of strategic alliances on competitiveness. The goal of this paper is to analyse the impact of the selected strategic alliance on its member entrepreneur’s competitiveness …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/afn9p/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2021
- Vedoucí: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Podniková ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Critical success factors (CSFs) to combat the use of sexual violence as a weapon of war: The Democratic Republic of Congo armed conflict case study
Nkosingiphile Emmanuel Mkhize -
Evolution of Business strategy and Success Factors of Microsoft Corporation
Elizaveta Baiborodova -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Pavel Vedmanov -
Digital Business Models for Passenger Cars: Learning from Success Factors of Digital Services
Kai Philipp Scheffs -
Systematic literature review of Family Business Sucession Planning: challenges and success factors
Heydar Guliyev -
Digital B2B Platform Models in the German Recycling Industry Enabling a shared understanding and a strategic perspective of characteristics and success factors by a mixed-methods approach of the secondary metals industry in Germany
Matthias Spanic -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Alibek Orazbay -
Success Factors of Standardized International Communication Campaigns
Michael Bahles