Pro-ana: Anorexie jako subverzivní styl života? – Bc. Kateřina Hučková
Bc. Kateřina Hučková
Bakalářská práce
Pro-ana: Anorexie jako subverzivní styl života?
Pro-ana: Anorexia as a subversion?
Anotace:
Tato práce se zabývá spojitostmi a rozdíly, jež se objevují mezi normativním ideálem krásy a ideálem krásy, jak je vnímán členkami pro ana hnutí. Pro ana hnutí je společenstvím na internetu, jehož hlavní charakteristikou je obdiv k anorekticky štíhlému tělu a touha po dosažení tohoto těla, která je pro pro ana členky nejdůležitější životní náplní a zároveň nejvyšším cílem. Práce využívá odkazy v literatuře …víceAbstract:
This text is dealing with connetctions and differences, which are present between normative beauty ideal and beauty ideal as feeled by pro ana movement members. Pro ana movement is a internet community, which is defined by admiration of slim anorectic body and desire to achieve it. This desire is for pro ana members the most important life value and goal. The text is using literature, which is dedicated …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nohxe/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 5. 2009
- Vedoucí: Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Jaroslava Hasmanová Marhánková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Genderová studia
Práce na příbuzné téma
-
Ideál ženské krásy v reklamních sděleních
Kateřina BOROVKOVÁ -
Prezentace ideálu ženské krásy západní společnosti ženskými časopisy a vliv jeho zobrazování
Viviana Bordásová -
Diskrepance mezi ideálem krásy v reklamním průmyslu a reálnou reflexí současných mužů
Klára Vávrová -
Mýtus krásy, ženy a současná společnost
Barbora Malíková -
Ideál krásy - dokumentární film
Jana Hajnová -
Mýtus krásy, ideál nebo realita?
Sabina IVANČÁKOVÁ -
Konstrukce femininity a mýtu krásy na beauty vlogu
Petra ČÍŽKOVÁ -
Jak mýtus krásy v reklamě ovlivňuje dnešní dívky na 2.stupni základní školy
Markéta Brunerová