Sprachanimation als pädagogisches Werkzeug in der Kennenlernphase interkultureller Gruppen anhand des Projektes Lanterna Futuri – Bc. Martin Benda
Bc. Martin Benda
Master's thesis
Sprachanimation als pädagogisches Werkzeug in der Kennenlernphase interkultureller Gruppen anhand des Projektes Lanterna Futuri
Language Animation as a Pedagogical Tool in the Phase of Introduction when Working with Intercultural Groups Illustrated on an example of Lanterna Futuri Project
Abstract:
Language animation is a creative teaching method that not only develops foreign language knowledge and communication skills, but can also help discover other cultures and handle cultural differences. By means of different definitions the thesis in its theoretical part defines language animation as a teaching method - describes further practice possibilities in different areas of the German- Czech cooperation …moreAbstract:
Jazyková animace je kreativní výuková metoda, která rozvíjí nejen znalosti cizího jazyka a komunikační schopnosti, ale pomáhá objevovat i jiné kultury a zacházet s kulturními odlišnostmi. V teoretické části diplomová práce nejdříve za využití odborných definic vymezuje jazykovou animaci jako výukovou metodu, přibližuje její historii a vznik a popisuje její použití v odlišných oblastech česko-německé …moreKeywords
jazyková animace komunikace kreativní výukové metody výuka cizích jazyků interkulturní pedagogika skupinová dynamika česko-německá spolupráce projektové vyučování koordinační centrum pro výměnu mládeže Tandem projekt Lanterna Futuri Language animation communication creative teaching methods teaching of foreign languages intercultural education group dynamics Czech-German cooperation project education Coordination Centre of Czech-German Youth Exchange TANDEM project Lanterna Futuri
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 12. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fueg9/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2010
- Supervisor: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BENDA, Martin. \textit{Sprachanimation als pädagogisches Werkzeug in der Kennenlernphase interkultureller Gruppen anhand des Projektes Lanterna Futuri}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2009. Available from: https://theses.cz/id/z5f1br/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Deutsch-tschechische Zusammenarbeit am konkreten Beispiel des Koordinierungszentrums des Deutsch-Tschechischen Jugendaustausches Tandem
Hana ŠVÉDOVÁ -
Potenciál projektů Výměny mládeže Erasmus+ pro osobnostní rozvoj
Alena Sekeráková -
Komparace euroregionů na území České republiky v rámci česko-německé přeshraniční spolupráce
Ivana Zatloukalová