Rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské škole – Bc. Regina Smíšková
Bc. Regina Smíšková
Master's thesis
Rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské škole
Early literacy in pre-school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rozvojem předčtenářské gramotnosti u dětí v mateřské škole. Teoretická část práce objasňuje terminologii jako je gramotnost, funkční gramotnost a následně vyčleňuje čtenářskou gramotnost a etapy jejího rozvoje. Důležitost je kladena právě na rozvoj v raném věku. Popisuje faktory ovlivňující rozvoj dovedností a schopností předcházejících čtení, zaměřuje se na metody a formy …moreAbstract:
This thesis deals with the development of early literacy among children in kindergarten. The theoretical part explains terminology such as literacy, functional literacy and subsequently allocates literacy and stages of development. Emphasis is placed in particular on the development at an early age. It describes factors influencing the development of skills and previous reading, focusing on the methods …moreKeywords
gramotnost funkční gramotnost předčtenářská gramotnost čtenářská gramotnost oblasti rozvoje předškolní vzdělávání kurikulární dokumenty mezinárodní organizace literacy functional literacy early literacy reading literacy development pre-school education curricular documents international organizations
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b7ctx/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Role of literacy programs in formal education in Northern Ghana Case study of Rural Literacy Solution, NGO
Lucie PODHORNÁ -
Geometrická gramotnost dítěte na konci předškolního vzdělávání
Kateřina Slavíková -
Vliv literárních projektů v předškolním vzdělávání na čtenářskou gramotnost žáků 1. třídy ZŠ
Monika Bursová -
Nutriční gramotnost dětí předškolního věku
Lucie Jastrzembská -
Předčtenářská gramotnost dětí v předškolním vzdělávání
Zuzana JANŠOVÁ -
Mediální gramotnost předškolních dětí na Železnobrodsku
Kateřina JÍROVÁ -
Norské a české kurikulární dokumenty pro předškolní vzdělávání se zaměřením na lesní školky a cizojazyčnou výuku
Tereza Smutná -
Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy
Petra Tužilová