Bc. Veronika Hradilová

Master's thesis

The Analysis of Person Deixis and Its Relation to Visual Images in Selected Advertisements

The Analysis of Person Deixis and Its Relation to Visual Images in Selected Advertisements
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat jazyk reklamy z hlediska jazyka a vizuálního dojmu. Jedním z dílčích úkolů práce je posouzení důležitosti obrazového dojmu vzhledem ke složení a vizuální organizaci vybraných reklam. Výzkum ukazuje, že vybrané reklamy používají množství zájmen. V korpusu, sestaveném speciálně pro účely analýzy, byly nalezeny reklamy, které obsahovaly osobní, přivlastňovací a zvratná …more
Abstract:
The diploma thesis attempts at an analysis of advertising language from the visual and verbal perspective. More precisely, the thesis examines the interconnection of the visual and verbal language of selected advertisements. The results of the analysis argue that the selected advertisements for female products appearing in female magazines tend to feature a high proportion of expressions of person …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
  • Reader: Ph.D. Wei-lun Lu

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta