Umělá inteligence v kontextu módního průmyslu, případová studie uživatelské technologie – Bc. Klára Radiven
Bc. Klára Radiven
Bachelor's thesis
Umělá inteligence v kontextu módního průmyslu, případová studie uživatelské technologie
Artificial intelligence in the context of the fashion industry, a case study of user technology
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence v módním průmyslu. Práce je rozdělena do dvou částí. První část teoreticky mapuje technologie a nástroje umělé inteligence využívané ve čtyřech klíčových oblastech módního průmyslu prostřednictvím metody analýzy literatury a deskriptivního výzkumu. Druhá část se zaměřuje na případovou studii společnosti Nike, kde analyzuje, jaké využívá …moreAbstract:
This bachelor’s thesis deals with artificial intelligence (AI) in the fashion industry. The thesis is structured into two parts. The first part provides a theoretical overview of AI technologies and tools used in four key areas of the fashion industry through literature analysis and descriptive research methodologies. The second part focuses on a case study of Nike, examining the AI tools and virtual …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ydgl8/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Michael Franěk
- Reader: Mgr. Svatava Doubek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RADIVEN, Klára. \textit{Umělá inteligence v kontextu módního průmyslu, případová studie uživatelské technologie}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/zl8lo5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Digitalization and branding management in the fashion industry
Karina Toporova -
Fashion marketing na internetu - případová studie
Gabriela Bohabojová -
CSR jako nástroj hodnocení praktik ve fast fashion odvětví a ukazatel možných příležitostí pro budoucí vývoj módního průmyslu
Nela Votápková -
Industry 4.0 for fast fashion companies
Anzhelika Bolatchieva -
The Impact of Digital Marketing on E-commerce Development of Fashion Retailer Groups: The case of Dior, Prada and LVMH
Anna Nefodova -
Digital Fashion – móda, která neexistuje
Lucie Kulhánková -
Implementace Průmysl 4.0 - digitalizace ve výrobních systémech v praxi podniku
Vladimír Sinkule -
Současný trend digitalizace v průmyslu a základní nepodmíněný příjem pohledem sociální pedagogiky
Patrik Buček