Ing. Michaela Marčanová

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Advertising regulation
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje regulaci reklamy. V teoretické části je definován pojem reklama, guerilla a buzz marketing. Dalším bodem této práce je systém právní úpravy regulace reklamy a regulace reklamy na zakázané druhy reklamy. V další části je popsána regulace reklamy na vybrané výrobky. Praktická část obsahuje porovnání jednotlivých případů z praxe.
Abstract:
The bachelor thesis deals with the regulation of advertising. In the theoretical part the notion of advertising, guerilla and buzz marketing are defined. Another point of this thesis is the control system for the regulation of advertising and advertising regulation for banned types of advertising. In another part is described the regulation of advertising on certain products. The practical part contains …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Vladimír Prorok, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní