Bc. Hana Oulehlová

Bachelor's thesis

Poradenská role třídního učitele na 1. stupni ZŠ

Counselling role of class teacher at primary school
Abstract:
Práce se zabývá otázkou, jak třídní učitelé na 1. stupni základní školy vnímají svoji poradenskou roli. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V rámci teoretické části jsou vymezeny pojmy poradenská kompetence a poradenská role a je přiblížen systém pedagogicko-psychologického poradenství u nás a role třídního učitele v tomto systému. Empirická část zahrnuje kvalitativní výzkumné šetření …more
Abstract:
The thesis deals with the question how class teachers at primary school perceive their counselling role. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part defines the terms of counselling competence and counselling role and introduces the system of pedagogical-psychological counselling in our country and the role of class teacher in this system. The empirical part includes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2019
  • Supervisor: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta