Anwendung der Bewegungselemente im DaF-Unterricht – Bc. Veronika Fráňová
Bc. Veronika Fráňová
Bakalářská práce
Anwendung der Bewegungselemente im DaF-Unterricht
The use of movement activities in German lessons
Abstract:
In my bachelor thesis I deal with the topic of using movement elements when teaching German. I proceed from the assumption, that the movement supports thinking and learning, stimulates and motivates the kids to learning foreign language. I support the benefits of using movement elements with evidence from various researches and specialized literature. In practical part of my thesis I make working sheets …víceAbstract:
In meiner Bachelorarbeit beschäftige ich mich mit dem Thema der Anwendung der Bewegungselemente im DaF-Unterricht. Ich gehe von der Voraussetzung aus, dass die Bewegung das Denken und auch das Lernen unterstützt, dass sie die Schüler aktiviert und zum Fremdsprachenlernen motiviert. Einen positiven Einfluss der Anwendung der Bewegungselemente beweise ich mit Hilfe von Erkenntnissen von bestimmten Forschungen …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zew8a/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 5. 2017
- Vedoucí: Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Lektorství cizího jazyka - německý jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Využití metody Total Physical Response u žákyně se specifickou poruchou učení z pohledu asistenta pedagoga
Karolína Štěpánková -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Využití metody Total Physical Response ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy
Alžběta Hráčková -
Využití metody TPR (Total Physical Response) ve výuce angličtiny na základní škole
Jana BŘICHÁČKOVÁ -
Total Physical Response approach in language learning acquisition
Matěj Chaloupka -
Impact Assessment of TPR and TPRS on an ADHD Learner: A Case Study
Simona Nemcová -
The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom.
Martina Žeňuchová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková