Kateřina Soukupová

Bachelor's thesis

The Impact of Finnair's CSR Activities on Its Brand Performance

Vliv společensky odpovědných aktivit společnosti Finnair na její značku
Abstract:
Pochopení společenské odpovědnosti firem (CSR) je zásadní. CSR přináší mnoho výhod, od lepší pověsti společnosti až po zvýšení příjmů. V této práci je navržen koncepční rámec pro zkoumání vlivu CSR aktivit společnosti Finnair na výkonnost její značky. Výkonnost značky je v tomto případě definována jako výkonnost značky na základě zákazníka a je měřena čtyřmi ukazateli: spokojenost se značkou, loajalita …more
Abstract:
Understanding corporate social responsibility (CSR) is crucial. CSR brings many advantages, from better brand reputation to revenue improvement. In this thesis, a conceptual framework is proposed to investigate the impact of Finnair's CSR activities on its brand performance. Brand performance, in this case, is defined as customer-based brand performance and measured by four indicators: brand satisfaction …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2022
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Petr Procházka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85964