Vnímání influencer marketingu v oblasti beauty se zaměřením na sociální síť Instagram – Emma Bittnerová
Emma Bittnerová
Bachelor's thesis
Vnímání influencer marketingu v oblasti beauty se zaměřením na sociální síť Instagram
Perception of influencer marketing in the area of beauty focusing on the social network site Instagram
Abstract:
Bakalářské práce zkoumá působení instagramových influencerů propagující beauty produkty na uživatele této sociální sítě a celkové vnímání trendu influencer marketingu cílovým publikem. Teoretická část práce je zaměřena na marketingovou komunikaci, sociální média a influencer marketing. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum ve formě rozhovorů s vybranými influencery působící na sociální …moreAbstract:
Bachelor thesis examines the influence of Instagram influencers promoting the beauty products on the users of this social network and the overall perception of the influencer marketing trend by the target audience. The theoretical part of the work is focused on marketing communication, social media and influencer marketing. The practical part includes the qualitative research in the form of interviews …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Denis Drexler, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BITTNEROVÁ, Emma. \textit{Vnímání influencer marketingu v~oblasti beauty se zaměřením na sociální síť Instagram}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2019. Available from: https://theses.cz/id/zsgmfz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and management / Trade management
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová