Případová studie českého módního blogu v kontextu sociálních sítí – Bc. Pavla Melenová
Bc. Pavla Melenová
Bachelor's thesis
Případová studie českého módního blogu v kontextu sociálních sítí
A Case Study of the Czech Fashion Blog in the Context of Social Networks
Abstract:
Bakalářská diplomová práce je zaměřena na oblast blogosféry a sociálních sítí. Předmětem studie je fenomén přesunu od blogu k sociálním sítím. V současnosti je již propojení blogu s těmito platformami užší, dokonce v mnoha případech blogy zcela nahrazují. Jde o přirozený vývoj a reakci na poptávku uživatelů, v níž čím dál více převládá vizuální stránka nad písemným projevem. Vzhledem k aktuálnosti …moreAbstract:
This bachelor thesis is aimed at the area of the blogosphere and social networks. The subject of this study is the phenomenon of movement from blogs to social networks. Nowadays the connection between blogs and these platforms is closer; in many cases the platforms even replace the blogs entirely. It is a natural development and reaction to the demand of users, in which the visual site prevails over …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c6t9h/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martina Ivičič
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Blog jako prostředek marketingové komunikace v oboru Fashion Business
Natálie Kotková -
Blog jako nástroj komunikačního mixu
Pavlína Pospíšilová -
Blog jako nástroj marketingové komunikace
Barbora Mrázková -
Blog jako nástroj komunikace, podnikání a self-promotion
Tomáš DAVID -
Módní blog jako životní styl
Martina Veselá -
Bloggeři jako názoroví vůdci (série publicistických rozhovorů pro magazín Interview)
Veronika Bulánková -
Jak se rodí leader?
Natálie DVOŘÁKOVÁ -
Fashion marketing - fashion blog jako nástroj marketingové komunikace
Adéla Kopelová