Bc. Monika Knobová

Bachelor's thesis

Výtvarné umění v reklamě

Fine Arts in Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vzájemným vztahem reklamy a umění. Zkoumá, zda je výtvarné umění inspirací pro reklamní kampaně a grafiky. V teoretické části práce popisuje vývoj moderního umění a poukazuje na umělce zabývající se ve svém díle reklamou. Vysvětluje pojem plakát a zkoumá roli plakátu jako prostředek komunikace v minulosti i nyní. Tato práce dále seznamuje čtenáře s osobnostmi plakátových …more
Abstract:
This thesis deals with interrelation between advertising and art. It analyses wheter art inspires advertising campaigns and graphic designers. Theoretical part of this thesis describes the development of modern art and focuses on artists who, deal with advertisement in their work. This part explains the concept of poster and examines the role of posters as a communication medium in the past and nowadays …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2014
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Holoubek
  • Reader: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry