Lucie Čarnecká

Bachelor's thesis

Psychologické aspekty nákupního rozhodování zákazníka

Psychological Aspects of Customer Purchase Decisions
Abstract:
Práce se zabývá faktory, kterými jsou zákazníci ovlivněni při nakupování. Popisuje reakce mozku na různé podněty, jak působí na smysly člověka a jejich chování na prodejně. Teoretická část práce zkoumala psychologické aspekty, které se používají v prodejnách hypermarketu k ovlivnění zákazníků. Praktická část zahrnovala kombinovanou formu výzkumu: kvantitativní část je tvořena dotazníkem a kvalitativní …more
Abstract:
This bachelor thesis is studying factors which are affecting customer behaviour while shopping. The first part of the bachelor thesis deals with customers and their characteristics. Factors which have an influence on their behaviour and the reasons of their final decision. Describes some methods of neuromarketing that can find out which part of human brain is active in each situation. Second part describes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Mgr. Barbora Pánková, MBA
  • Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.