Psychologické aspekty nákupního rozhodování zákazníka – Lucie Čarnecká
Lucie Čarnecká
Bachelor's thesis
Psychologické aspekty nákupního rozhodování zákazníka
Psychological Aspects of Customer Purchase Decisions
Abstract:
Práce se zabývá faktory, kterými jsou zákazníci ovlivněni při nakupování. Popisuje reakce mozku na různé podněty, jak působí na smysly člověka a jejich chování na prodejně. Teoretická část práce zkoumala psychologické aspekty, které se používají v prodejnách hypermarketu k ovlivnění zákazníků. Praktická část zahrnovala kombinovanou formu výzkumu: kvantitativní část je tvořena dotazníkem a kvalitativní …moreAbstract:
This bachelor thesis is studying factors which are affecting customer behaviour while shopping. The first part of the bachelor thesis deals with customers and their characteristics. Factors which have an influence on their behaviour and the reasons of their final decision. Describes some methods of neuromarketing that can find out which part of human brain is active in each situation. Second part describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Mgr. Barbora Pánková, MBA
- Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Management with focus on psychology
Theses on a related topic
-
Changes in Consumer Behaviour and their Impact on Marketing Management
Karina Zaripova -
Consumer behavior of luxury watch buyers in the pre-purchase phase of the customer journey in Germany
Martina Möstl -
Customer journey mladých designérů v rámci soutěží
Kateřina Oppeltová -
Integration of Voice of Customer into Customer Experience Measurement
Lucie Šperková -
The impact of Electronic word of mouth on customer behavior on the Russian e-commerce market
Ekaterina Samarina -
Customer web behavior analysis using offline transaction data
Lukáš Wojnar