Dana Najkerová
Bachelor's thesis
Studenti učitelství s poruchou učení
Students of teaching education with learning disabilitiy
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch učení. Jejím cílem je zjištění názorů na učitele s poruchou učení. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na definici specifických poruch učení a jejich členění, projevy a možnosti vzdělávání dětí, dospívajících a dospělých. Zásadní je zde kapitola Specifické poruchy učení na vysoké škole, kde jsou popsány problémy …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the subject of difficulties with specific learning disabilities. The goal is to find out the opinions on teachers with learning disabilities. Thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on the definition of specific learning disabilities and it´s division, expression and opportunities of education for children, adolescents and adults. A fundamental …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Analysis of student satisfaction with chosen facilities at two faculties of a university
Veronika Dobrovolná -
Student se zrakovým postižením na VŠ a jeho postavení mezi intaktními studenty v kolektivu
Jana INDRÁKOVÁ -
Podpora studentů s poruchou autistického spektra v terciárním vzdělávání
Hedvika Ráčková -
Studium vysoké školy pohledem studentů s úzkostně depresivní poruchou
Ivana Kostková -
Rozdíly v postojích studentů vysokých škol k dětem s poruchami chování a dětem s mentálním postižením
Alice Staňková -
Podmínky pro vysokoškolské studium studentů s poruchou autistického spektra
Šárka Červená -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková