Kristýna SVĚTNICKÁ

Bachelor's thesis

Manipulační techniky v reklamě

Manipulation through advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce má za cíl přiblížit čtenáři fungování a význam masmédií a reklamy pro moderní společnost. Vymezuje základní pojmy jako masmédia, komunikace a reklama. Zkoumá základní druhy masmédií, které reklama využívá. Popisuje různé reklamní manipulační techniky a zkoumá,jaké účinky mají tyto techniky na veřejnost v různých druzích masmédií. Na vzorku 153 respondentů je pak při dotazníkovém …more
Abstract:
The aim of this thesis is to familiarize the reader with the functioning and importance of mass media and advertising for modern society. It defines basic terms like mass media, communication and advertising. It describes various manipulation techniques in advertising and explores their effects on population in various types of mass media. By using a method of questionaire I realized a research about …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Marek Schneider, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SVĚTNICKÁ, Kristýna. Manipulační techniky v reklamě. Ostrava, 2018. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / -Aj-Zsv Bc