Václav Vágner

Bachelor's thesis

Komparace marketingu festivalu Colours of Ostrava a Lucerna Music Bar

Comparison of the marketing of the Colours of Ostrava festival and Lucerna Music Bar
Abstract:
Práce se zabývá komparací marketingu multižánrového festivalu Colours of Ostrava a hudebního klubu Lucerna Music Bar. V teoretické části práce jsou představeny základní pojmy marketingu. Následně je marketing představen v hudebním průmyslu, a jsou specifikovány pojmy jako event marketing, cena umění, propagace, reklama a PR a sponzorství. Praktická část je zaměřena na komparaci jednotlivých způsobů …more
Abstract:
The thesis deals with the comparison of marketing of the multi-genre festival Colours of Ostrava and the Lucerna Music Bar music club. The theoretical part of the thesis introduces the basic concepts of marketing. Subsequently, marketing is introduced in the music industry, and concepts such as event marketing, art pricing, promotion, advertising and PR and sponsorship are specified. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2023
  • Supervisor: Pavla Petrová
  • Reader: Jakub Grosman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88095