Komparace marketingu festivalu Colours of Ostrava a Lucerna Music Bar – Václav Vágner
Václav Vágner
Bachelor's thesis
Komparace marketingu festivalu Colours of Ostrava a Lucerna Music Bar
Comparison of the marketing of the Colours of Ostrava festival and Lucerna Music Bar
Abstract:
Práce se zabývá komparací marketingu multižánrového festivalu Colours of Ostrava a hudebního klubu Lucerna Music Bar. V teoretické části práce jsou představeny základní pojmy marketingu. Následně je marketing představen v hudebním průmyslu, a jsou specifikovány pojmy jako event marketing, cena umění, propagace, reklama a PR a sponzorství. Praktická část je zaměřena na komparaci jednotlivých způsobů …moreAbstract:
The thesis deals with the comparison of marketing of the multi-genre festival Colours of Ostrava and the Lucerna Music Bar music club. The theoretical part of the thesis introduces the basic concepts of marketing. Subsequently, marketing is introduced in the music industry, and concepts such as event marketing, art pricing, promotion, advertising and PR and sponsorship are specified. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88095
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2023
- Supervisor: Pavla Petrová
- Reader: Jakub Grosman
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88095
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Arts Management
Theses on a related topic
-
Analýza ekonomických dopadů eventu Colours of Ostrava na rozvoj cestovního ruchu v regionu
Veronika Vlčková -
Vnímání CSR aktivit a jejich komunikaci festivalu Colours of Ostrava
Lucie Blahetková -
Marketingové komunikace festivalu Colours of Ostrava
Aneta Pospíšilová -
Hodnotící adjektiva v propagačních textech na webových stránkách Colours of Ostrava
Martin TROPEK -
Dramaturgická analýza festivalu Colours of Ostrava v letech 2002-2014
Zuzana VAIDOVÁ -
Marketing a propagace festivalu Colours of Ostrava
Ondřej Vaněk -
Analýza marketingových aktivit hudebního festivalu Colours of Ostrava
Denisa Findejsová -
Die Marketinganalyse des Festivals Colours of Ostrava und Lollapalooza Berlin
Diana VLČKOVÁ