Integrace/Inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy – Bc. Martina Velebová
Bc. Martina Velebová
Bachelor's thesis
Integrace/Inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy
Integration / inclusion of children with special educational needs in kindergarten
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace/inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy. V teoretické části popisuji, co jsou to speciální vzdělávací potřeby, přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Věnuji se zde problematice mentálního postižení, ADHD, integraci a podmínkám integrativního vzdělávání, možnostem předškolního vzdělávání a charakteristice …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with the integration / inclusion of children with special educational needs in kindergarten. In the theoretical part, what are the special educational needs, attitudes towards children with special educational needs. This part deals with the issue of mental disability, ADHD, integration and conditions of integrative education, pre-school education and the characteristics of preschool …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ksidw/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VELEBOVÁ, Martina. \textit{Integrace/Inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/zz2w2j/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová