Specifika edukačního procesu u žáků prvního ročníku základní školy speciální – Mgr. Iva Ševčíková
Mgr. Iva Ševčíková
Master's thesis
Specifika edukačního procesu u žáků prvního ročníku základní školy speciální
Learning Process of Year-one Pupils at Special Junior Schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zjištěním specifik edukačního procesu u žáků prvního ročníku základní školy speciální a rozvojem základních vědomostí, dovedností a návyků u žáků prvního ročníku se středně těžkým mentálním postižením na základní škole speciální. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se skládá ze tří kapitol a je zaměřena na analyzování české i zahraniční …moreAbstract:
This diploma thesis investigates educational processes for pupils in the first year of special elementary schools, as well as the development of the elementary knowledge, skills and habits of this age group of pupils with moderate mental impairment at such establishments. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The first of these consists of three chapters and focuses on analysing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ijr8k/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2016
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Analysis of the impact of government regulations in relation to COVID-19 on business in the gastronomy industry (from the perspective of a supplier of professional kitchen solutions).
Tomáš Kubata -
Specifika výchovného procesu v dětském domově
Anna POLANSKÁ -
Specifika vzdělávacího procesu u žáka s poruchami chování
Nikola MARKOVÁ -
Využití prvků muzikoterapie v edukačním procesu u žáků s mentálním postižením na základní škole speciální
Tereza Malárová -
Hudební a pohybová výchova s prvky muzikoterapie v edukačním procesu u žáků základní školy speciální
Zdeňka Opřátková -
Strategie vyučovacího procesu u žáků s poruchami autistického spektra v základní škole speciální
Veronika Hrabčíková -
Využití arteterapeutických technik v edukačním procesu u žáků s poruchou autistického spektra na základní škole speciální
Tereza Svobodová -
Postavení asistenta pedagoga v edukačním procesu v systému základního školství
Lucie Jehličková