Vnímání a vliv reklamy na poslechovost podcastů – Bc. Adéla Schmidlová
Bc. Adéla Schmidlová
Bachelor's thesis
Vnímání a vliv reklamy na poslechovost podcastů
How listening to a podcast can be influenced by perception of advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá fenoménem podcastingu jako prostorem pro reklamu. Práce seznamuje čtenáře s podstatnými prvky podcastingu se zaměřením na českou scénu a dává čtenáři bližší vhled ohledně možného využití reklamního sdělení v podcastech. Pomocí dotazníkového šetření poukazuje na to, jakým způsobem jsou reklamy vnímány ze strany posluchačů podcastů, a jaký vliv mají reklamy na oblíbenost podcastů …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the phenomenon of podcasting as a space for adver-tising. The thesis introduces the reader to the essential elements of podcasting with a focus on the Czech scene and gives the reader more insight into the possible use of advertising messages in podcasts. Using a questionnaire survey, it highlights how advertisements are perceived by podcast listeners and what impact …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z14oe/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
- Reader: Mgr. et Mgr. Michael Franěk
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Analysis of Cultural Aspects of Anglophone Countries in English Language and Geography Textbooks
Pavlína Malíková -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
NATO and Cyber: Content Analysis of Alliance’s Strategic Concepts and Summit Declarations
Michaela Prucková -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong -
Translation and Analysis of the Winchester Manuscript from the Anglo-Saxon Chronicles
Jakub Dvořák -
The foreign-policy content of selected State of the Union addresses: a discourse analysis
Jan Doškář -
Tato bakalářská se zaměřuje na automobilový slovník, výskyt těchto slov v korpusu a jejich porozumění. První věc této práce je najít vhodnou literaturu pro toto téma a korpusy ve kterých provedeme výzkum. Poté zvolíme automobilově založená slova a vložíme je do korpusu a porovnáme výsledky. Jako další vezmeme tyto slova a vytvoříme dotazník. Tento dotazník se bude skládat ze 4 částí: první část budou otázky se 4 možnostmi správné odpovědi, další budou kolokace, třetí část bude práce s technickým textem a poslední část bude psaní automobilových slov, které znají. Výsledku z průzkumu analyzujeme a provedeme výzkum.
Jan SLAWISCH -
Dotazník administrovaný videem: psychometrické vlastnosti a srovnání s textovou podobou
Adam Strojil