Integrace žáka s mentálním postižením do základní školy – Bc. Drahomíra Zemánková
Bc. Drahomíra Zemánková
Master's thesis
Integrace žáka s mentálním postižením do základní školy
Integration of Pupil with Intellectual Disabilities into Primary School
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání žáků s lehkou mentální retardací v období povinné školní docházky, především integrací do základní školy běžného typu. Pojednává o charakteristice mentálního postižení, vymezuje základní pojmy a definice, které s touto problematikou souvisejí. Nedílnou součástí jsou kasuistiky integrovaných žáků.Abstract:
This thesis deals with learning opportunities of students with slight mental retardation in the period of compulsory attendance, especially the integration into the school ordinary type. Handles about characteristics of mental retardation, defines the basic terms and definitions related to this issue. Casuistry is an integral part of integrated students.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v8u5j/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2011
- Supervisor: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Rozvoj komunikačních schopností žáků s mentálním postižením s využitím systémů AAK
Eva Menglerová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová