Problematika překladu reklamních textů na příkladu češtiny a chorvatštiny – Bc. Lucie Lahodná
Bc. Lucie Lahodná
Master's thesis
Problematika překladu reklamních textů na příkladu češtiny a chorvatštiny
The Issue of Translation of Advertising Texts on the Example of Czech and Croatian Languages
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou překladu reklamních textů do českého a chorvatského jazyka, k nimž zpravidla existuje výchozí tvar v anglickém či jiném jazyce. Cílem práce je zaměřit se na překladatelské přístupy využívané při překládání reklamních textů a popsat problematiku této translatologické práce.Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of translation of advertising texts into the Czech and Croatian languages, for which usually exists initial form in english or other foreign language. The goal of this thesis is to focus on the translation approaches used in translation of advertising texts and to describe the issues of this translatological work.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 8. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gs6j3/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2017
- Supervisor: Mgr. Pavel Pilch
- Reader: Mgr. Linda Tesařová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Croatian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Use of English in Czech advertisement
Tereza BROUČKOVÁ -
Reklamnyj slogan v russkom i češskom jazyke
Igor Kapitula -
Reklamnyj slogan v russkom i češskom jazyke
Igor Kapitula -
Headhunting Advertising: Twenty years in the Czech Republic
Michaela PAŘÍZKOVÁ