Bc. Lucie Lahodná

Master's thesis

Problematika překladu reklamních textů na příkladu češtiny a chorvatštiny

The Issue of Translation of Advertising Texts on the Example of Czech and Croatian Languages
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou překladu reklamních textů do českého a chorvatského jazyka, k nimž zpravidla existuje výchozí tvar v anglickém či jiném jazyce. Cílem práce je zaměřit se na překladatelské přístupy využívané při překládání reklamních textů a popsat problematiku této translatologické práce.
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of translation of advertising texts into the Czech and Croatian languages, for which usually exists initial form in english or other foreign language. The goal of this thesis is to focus on the translation approaches used in translation of advertising texts and to describe the issues of this translatological work.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 8. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2017
  • Supervisor: Mgr. Pavel Pilch
  • Reader: Mgr. Linda Tesařová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philology / Croatian Language and Literature

Theses on a related topic