Tourist satisfaction and loyalty to the destination in the context of a perspective source market. – Ing. Lyaysan Mavlikaeva
Ing. Lyaysan Mavlikaeva
Doctoral thesis
Tourist satisfaction and loyalty to the destination in the context of a perspective source market.
Tourist satisfaction and loyalty to the destination in the context of a perspective source market.
Abstract:
Hlavním cílem dizertace je specifikace faktorů spokojenosti turistů, které význam-ně ovlivňují loajalitu návštěvníka vybrané destinace. Výzkum byl realizován na ruských turistech, kteří jsou chápani jako perspektivní zdrojový trh pro příjezdový cestovní ruch České republiky. Byl navržen model loajality návštěvníka k destinaci a vysloveny hypotézy o vztazích mezi faktory spokojenosti a loajalitou k …moreAbstract:
The primary objective of this research is to determine the important satisfaction factors which are significantly affect destination loyalty. Research was carried out on Russian tourists who are perceived to be one of the important sources for the Czech incoming tourism. A model of destination loyalty was proposed and hypoth-eses about relationships between satisfaction factors and destination loyalty …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 9. 2018
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAVLIKAEVA, Lyaysan. \textit{Tourist satisfaction and loyalty to the destination in the context of a perspective source market.}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2018. Available from: https://theses.cz/id/0gy25t/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and management / Business management and economics
Theses on a related topic
-
Role státu při podpoře cestovního ruchu v České republice
Michaela Burešová -
Loajalita návštěvníka k destinaci
Lucie Plchotová -
Loajalita návštěvníka k horské destinaci
Karolína Czyžová -
Loajalita k destinaci
Šárka Vlachová -
Loajalita návštěvníka k destinaci
Mariana Bražinová -
Vplyv imagu destinácie na lojalitu návštevníka k destinácii
Andrea Králiková -
Loajalita návštěvníka turistické destinace
Anna Šuhajová -
Faktory, které zvyšují loajalitu turistů k ekoturistice, mírný účinek prosociálního chování a vliv sociálních médií
Duc Sinh Hoang