Lucie SALAČOVÁ

Bachelor's thesis

Využití celkové fyzické odezvy (TPR) ve výuce cizího jazyka

Total Physical Response in foreign language teaching
Abstract:
There are many different methods and tools of second language teaching. Some of the most influential ones, that are still relevant, have been introduced in the 1970s, as well as Asher's tool of teaching languages through actions which later became known as Total Physical Response (TPR). The main objective of this thesis is to examine this tool and to provide a deeper insight into the process of language …more
Abstract:
Existuje mnoho metod a nástrojů sloužících k efektivnímu vyučování cizích jazyků. Spousta z těch nejvlivnějších teorií byla vyvinuta během sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, stejně tak jako Asherův nástroj, jehož princip spočívá v učení cizích jazyků formou akcí. Tato jeho teorie byla později nazvána celkovou fyzickou odezvou a zkoumání jejích principů bude hlavní náplní této bakalářské …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jana Pavlíková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SALAČOVÁ, Lucie. Využití celkové fyzické odezvy (TPR) ve výuce cizího jazyka. Ústí nad Labem, 2017. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta