Bc. Kateřina Prokopová

Master's thesis

Metody aktivního učení ve výuce humanitních předmětů na druhém stupni ZŠ

Methods of active learning in teaching humanities at second stage of elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod v hodinách českého jazyka a dějepisu na druhém stupni základní školy. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část seznamuje s pojmem výuky, s fázemi výuky, cílem, obsahem, managementem a s organizačními formami. Následuje samostatná kapitola učitelovo pojetí výuky. Třetí kapitola se zabývá již samotnými výukovými metodami …more
Abstract:
The master’s thesis deals with the issue of the teaching methods during Czech and history lessons of the second stage of elementary school. The work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part introduces the term of teaching, the stages of the teaching process, goal, content, management, and its organizational forms. The following chapter copes solely with the teacher’s concept …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 9. 2020
  • Supervisor: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta