Metody aktivního učení ve výuce humanitních předmětů na druhém stupni ZŠ – Bc. Kateřina Prokopová
Bc. Kateřina Prokopová
Master's thesis
Metody aktivního učení ve výuce humanitních předmětů na druhém stupni ZŠ
Methods of active learning in teaching humanities at second stage of elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod v hodinách českého jazyka a dějepisu na druhém stupni základní školy. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část seznamuje s pojmem výuky, s fázemi výuky, cílem, obsahem, managementem a s organizačními formami. Následuje samostatná kapitola učitelovo pojetí výuky. Třetí kapitola se zabývá již samotnými výukovými metodami …moreAbstract:
The master’s thesis deals with the issue of the teaching methods during Czech and history lessons of the second stage of elementary school. The work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part introduces the term of teaching, the stages of the teaching process, goal, content, management, and its organizational forms. The following chapter copes solely with the teacher’s concept …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wj46s/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2020
- Supervisor: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature for Pupils with a Different Mother Tongue
Theses on a related topic
-
Průvodce dostupnosti elektronických knih prostřednictvím knihoven pro uživatelskou skupinu učitelů a žáků předmětu český jazyk a literatura
Veronika Maniecká -
Podpůrné učební materiály z předmětu český jazyk pro program
Martina Pavelková -
Práce s mechanizmy a projevy pozitivního a negativního transferu mezi ruštinou a češtinou při výuce ruského jazyka
Sendy Motin -
Use of music as both a teaching method and therapy
Radek Doskočil -
Dramatizace jako metoda výuky ruského jazyka a její možnosti využití ve výuce
Aneta Bajková -
Teaching English Using TPR Method
Veronika Šigutová -
Princip hry v umění a ve výtvarné pedagogice (hra jako metoda a forma výuky)
Jana Ovčáčková -
Výuková metoda "Filosofie pro děti" Možnosti využití filosofie ve výuce žáků 4. a 5. třídy ZŠ
Kristýna Jarošová