Specifika business modelu vybraných eshopů: Komparativní analýza společností Amazon a Shein – Natálie Brocková
Natálie Brocková
Bachelor's thesis
Specifika business modelu vybraných eshopů: Komparativní analýza společností Amazon a Shein
Specifics of business models of selected e-shops: Comparative analysis of Amazon and Shein
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na e-shopy Amazon a Shein. Amazon je jedním největších a nejznámějších e-shopů na světě a jistým modelem úspěchu. Shein oproti Amazonu vstoupil na trh o něco déle a zažívá za posledních pár let úctyhodný růst a popularitu. Cílem práce je prozkoumat způsoby jakými tyto společnosti obchodují, jak se vyvíjely a jaké marketingové či cenové strategie užívají. K dosažení …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the e-shops Amazon and Shein. Amazon is one of the largest and most famous e-shops in the world and a sure model of success. Compared to Amazon, Shein entered the market a while later and has experienced impressive growth and popularity over the past few years. This thesis aims to examine how these companies do business, how they have evolved, and what marketing or pricing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92299
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2024
- Supervisor: Jakub Zezula
- Reader: Vadim Semenenko
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BROCKOVÁ, Natálie. \textit{Specifika business modelu vybraných eshopů: Komparativní analýza společností Amazon a Shein}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/0pw8av/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92299
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Online marketing elektronického obchodu
Marharyta Beznytska -
Internetový marketing a jeho využití pro konkrétní elektronický obchod
Valérie Dědková -
Elektronický marketing jako nástroj internetové nákupní galerie
Jan Hnyk -
Internetový marketing elektronického obchodu
Lucie Balharová -
Internetový marketing elektronického obchodu
Iva Steklá -
Online marketing elektronického obchodu
Michaela Gracíková -
Online marketing a jeho využití v internetovém obchodě
Kristýna Holasová -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva