Bc. Jana Walterová

Master's thesis

Model zákaznické segmentace vybrané organizace

Customer segmentation model of the selected organisation
Abstract:
Diplomová práce vysvětluje význam segmentace při získávání zákazníků v B2B prostředí. Popisuje odlišnost chování subjektů na jednotlivých trzích. Zabývá se hodnotvorným procesem jako aktivitou pro řízení vztahů se zákazníky. Odkrývá postup kvalitního utváření cílových skupin v návaznosti na analýzu prostředí firmy, nalezení efektivního zdroje informací, analýzu produktu a respektování přání, potřeb …more
Abstract:
This thesis explains the importance of segmentation in attracting customers to a business to business environment. It describes the difference in behavior of subjects in individual markets. It deals with the process as a value activity for customer relationships in management. It reveals the process of quality formation of target groups in relation to the analysis of the business environment, finding …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2017
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní