Řešení problémových úloh s využitím umělé inteligence ve vyučování strojírenských oborů na střední škole – Václav Procházka
Václav Procházka
Bachelor's thesis
Řešení problémových úloh s využitím umělé inteligence ve vyučování strojírenských oborů na střední škole
Problem solving using artificial intelligence in the teaching of mechanical engineering at secondary vocational schools
Abstract:
Bakalářská teoreticko-aplikační práce se zabývá tématem řešením problémových úloh s využitím umělé inteligence ve vyučování strojírenských oborů na středních školách. Cílem práce je poznat a popsat problémovou vyučovací metodu, umělou inteligenci a vytvořit metodické listy pro vyučování, které kombinují tyto dvě problematiky v oblasti strojírenství. Teoretická část postupně popisuje problémovou metodu …moreAbstract:
This bachelor theoretical-application thesis deals with the topic of problem solving using artificial intelligence in the teaching of mechanical engineering at secondary vocational schools. The aim of the thesis is to characterize and describe the problem-based learning method, artificial intelligence and to create methodical sheets for teaching by combining these two branches in the field of mechanical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
- Reader: Peter Marinič, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROCHÁZKA, Václav. \textit{Řešení problémových úloh s~využitím umělé inteligence ve vyučování strojírenských oborů na střední škole}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2024. Available from: https://theses.cz/id/0y3xgg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme:
Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Kahoot! - a case study of retention, engagement, and classroom dynamics at a secondary vocational school
Pavla Sassmannová -
Inovace školního vzdělávacího programu střední odborné školy v oblasti kon-cepčního a organizačního zabezpečení odborné přípravy
Marek Kamerer -
Modifying English Language Teaching at Secondary Vocational School to Increase Students' Motivation
Blanka Vaňková -
The Use of Dictionaries in Foreign Language Teaching at the Secondary Vocational School
Barbora Mitášová -
Problems in Teaching Foreign Languages at Secondary Vocational School
Barbora Burianová -
Artificial Intelligence and Creativity
Rony Eranezhath -
Mechanical Turk: Lidská náhrada, nebo pomocník AI?
Adam Lízal -
Financování příspěvkových organizací - Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Krnov, příspěvková organizace a Střední odborná škola dopravy a cestovního ruchu, Krnov, příspěvková organizace
Martina Špirytová