Timotej Rajniš

Bachelor's thesis

Stylová analýza disparity ve filmu Zatmění (1962)

Style Analysis of Disparity in L'Eclisse (1962)

Abstract:
Tato práce skrze stylovou analýzu konfrontuje Schraderův teoretický koncept disparity s tvorbou italského režiséra Michelangelo Antonioni, konkrétně s jeho filmem Zatmění (1962). Analýza se opírá o specifické pasáže monografie Seymoura Chatmana, které mapují Antonioniho filmový styl v rámci jeho tetralogie citů. Práce dále zkoumá, jak se Antonioniho autorské postupy odráží v později formulovaném konceptu …more
Abstract:
This thesis confronts Schrader's theoretical concept of disparity with the work of Italian director Michelangelo Antonioni, concretely with his film L'Eclisse (1962). Analysis is based on the specific sections of Seymour Chatman's monograph concerning Antonioni's film style primarily focused on his tetralogy of feelings. The thesis is furthermore concerned with how Antonioni's artistic style is being …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 8. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2022
  • Supervisor: Zdeněk HUDEC
  • Reader: Adam BROTHÁNEK

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 11. 2022 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna