Stylová analýza disparity ve filmu Zatmění (1962) – Timotej Rajniš
Timotej Rajniš
Bachelor's thesis
Stylová analýza disparity ve filmu Zatmění (1962)
Style Analysis of Disparity in L'Eclisse (1962)
Anotácia:
Tato práce skrze stylovou analýzu konfrontuje Schraderův teoretický koncept disparity s tvorbou italského režiséra Michelangelo Antonioni, konkrétně s jeho filmem Zatmění (1962). Analýza se opírá o specifické pasáže monografie Seymoura Chatmana, které mapují Antonioniho filmový styl v rámci jeho tetralogie citů. Práce dále zkoumá, jak se Antonioniho autorské postupy odráží v později formulovaném konceptu …viacAbstract:
This thesis confronts Schrader's theoretical concept of disparity with the work of Italian director Michelangelo Antonioni, concretely with his film L'Eclisse (1962). Analysis is based on the specific sections of Seymour Chatman's monograph concerning Antonioni's film style primarily focused on his tetralogy of feelings. The thesis is furthermore concerned with how Antonioni's artistic style is being …viacKľúčové slová
italská kinematografieKľúčové slová
filmoví režiséřiKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
filmová teorie
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/17990
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2022
- Vedúci: Zdeněk HUDEC
- Oponent: Adam BROTHÁNEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 11. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Vývoj ochrany autorských práv audiovizuálních děl: autorskoprávní problematika filmových děl
Jana Lohrová -
Postava Martina Becka ve filmových adaptacích vybraných děl spisovatelské dvojice Maj Sjöwall a Per Wahlöö od 60. do 90. let
Sabina Adlerová -
Rozbor vybraných filmových děl s reflexí psychiatrických aspektů
Lucie Hořavová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Využití památkového objektu pro výrobu filmových a televizních děl - Státní zámek Sychrov
Ondřej Kubáček